20/09/2022

COÖPERATIEFONDS RABOBANK ’S-HERTOGENBOSCH e.o. DONEERT € 5000,- AAN LIONSCLUB HEUSDEN

Gisteren ontvingen Cees Okkerse en Hans Fiedeldij van Lionsclub Heusden (2e en 4e vl.)uit handen van Gerrie van Delft en Thijs de Laat van de ledenraad van Rabobank ’s-Hertogenbosch uit het Coöperatiefonds van de bank een donatie van € 5000,- als bijdrage voor de organisatiekosten van hun Swim to Fight Cancer in Heusden.

Aan dit zwemevenement, dat op 18 september plaatvond, deden meer dan 200 zwemmers mee.  Met elkaar haalden zij bij zo’n 600 familieleden, vrienden en bekenden ruim € 138.000 op voor kankeronderzoek. Het evenement werd mede mogelijk gemaakt door de inzet van 80 vrijwilligers en bijdragen van tientallen sponsoren en werd bezocht door vele honderden belangstellenden. Okkerse: “Een enorm verbindend evenement, met zowel een sportieve als emotionele component, in het belang van de gezondheid van ons allen. Het levert voor velen ook echt een bijdrage aan het verwerken van verlies en omgaan met de pijn dat/die deze ziekte teweeg brengt. En hoewel het weer heel bar was die dag, was de sfeer geweldig. Al het geld dat bij elkaar gezwommen is gaat linea recta naar kankeronderzoek. Voor deze eerder al toegezegde bijdrage zijn we het Coöperatiefonds van Rabobank Den Bosch zeer dankbaar.”