10/11/2021

Dinsdag 2 november, op het moment dat Mark Rutten nieuwe coronamaatregelen aankondigde, gingen in de tot concertzaal omgetoverde sporthal “De Slagen” in Waalwijk de deuren open voor de aftrap van het muziekspektakel Memories & Dreams 2021. Ruim 500 medewerkers uit de zorg genoten deze eerste avond van een mooi muziekevent en een wervelende show.

Eigenlijk was deze avond bedoeld om ouderen een leuke avond te bezorgen, net als de vorige twee edities van drie en zes jaar geleden, aldus Jeroen Simons, lid van Lionsclub Heusden. Omdat de vier organiserende Lionsclubs uit de regio dit in de huidige coronasituatie onverantwoord vonden ontstond al snel het idee om de helden uit de zorg exclusief uit te nodigen voor deze editie. Dit werd een enorm succes; het zorgpersoneel genoot van prachtige optredens, muzikaal bijgestaan door het vakkundig orkest van De Harmonie uit Drunen. Wij voelden ons als  Lionsclub  Heusden bevoorrecht om samen met de Lions uit Drunen, Waalwijk en Loon op Zand/Dongen de helden uit de zorg een mooie gratis avond te mogen voorschotelen waarbij ook voor een hapje en drankjes werd gezorgd.  Iedere Lionsclub heeft op eigen wijze meegeholpen om deze avond te financieren. Zo hebben wij, als Lions Heusden, de afgelopen drie jaar wijn verkocht waarbij de opbrengsten werden gereserveerd om deze avond te financieren, aldus Simons.

Over drie jaar, als de vijfde editie van Memories & Dreams  weer gaat plaatsvinden, hopen de Lions weer ouderen te kunnen uitnodigen. Het zal voor het meer dan 100-koppige artiestengezelschap nog een hele uitdaging worden om weer zo’n wervelende show op de planken te zetten bij Memories & Dreams 2024.