20/12/2020

Zoals bij vrijwel alle verenigingen ging 2020 ook bij serviceclub Lions Heusden de boeken in als een wel heel vreemd jaar. Voor een aantal inwoners van de gemeente Heusden is het een moeilijk jaar geweest. De Lions-leden hebben daarom de koppen bij elkaar gestoken om voor deze inwoners iets te doen.

“Wij hadden twee leuke activiteiten gepland”, aldus een van de initiatiefnemers Hans Fiedeldeij, maar de pandemie gooide roet in het eten. Zo ging in mei de jaarlijkse Langstraatrally niet door, “zo’n 60 oldtimers konden helaas in de garage blijven staan”, vult Pim van Nes aan. Tevens stond in oktober een heus Oktoberfest op het programma. Met beide activiteiten had Lions Heusden de opbrengst willen schenken aan goede doelen.

Om 2020 toch nog goed af te sluiten namen Fiedeldeij en van Nes het initiatief om 100 kerstpakketten samen te stellen. Er werd samenwerking gezocht met de COOP in Heusden en Vermeulen & Den Otter in Vlijmen om levensmiddelen te verzamelen. Net voor kerst zijn er 15 feestelijke dozen geleverd aan de Voedselbrigade in Heusden, 20 gingen er naar de stichting Alles voor Mekaar in Vlijmen en de overige 65 zijn bezorgd bij de Voedselbank in Vlijmen. Deze instanties hebben onderling contact gehad om tot een juiste verdeling van de pakketten te komen. In 2021 hoopt Lions Heusden weer meer goede doelen te kunnen sponsoren met haar activiteiten. Gezien de positieve reacties wil de club in 2021 zeker weer een kerstactie organiseren.

Lions-leden Pim van Nes en Jaap de Bruin bezorgen de kerstpakketten bij de voedselbank in Vlijmen